Βουλή

Ομιλία στην Ολομέλεια για το νομοσχέδιο του ΥΠΕΚΑ "Πράξεις εισφοράς σε γη και χρήμα-Ρυμοτομικές απαλλοτριώσεις & άλλες διατάξεις" και τροπολογίες

Το παρόν νομοσχέδιο είναι χαρακτηριστικό του τρόπου με τον οποίο νομοθετούμε. Νομίζω ότι σήμερα έχουμε ξεπεράσει κάθε προηγούμενο ακόμη και αυτού του απαράδεκτου τρόπου που νομοθετούμε στην τρέχουσα Κοινοβουλευτική Περίοδο.
Έχουμε μπροστά μας περίπου εκατό τροπολογίες, βουλευτικές και υπουργικές. Πέρα από αυτές, σήμερα το πρωί ο κύριος Υπουργός έρχεται με νομοτεχνικές βελτιώσεις, οι οποίες ουσιαστικά, παρ' όλο που τις κρίνουμε θετικές ως Δημοκρατική Αριστερά, αλλάζουν το 75% αυτού του νομοθετήματος.
Πριν από λίγο, ακριβώς πριν από ένα τέταρτο, την ώρα που μιλούσε η κ. Θεοπεφτάτου, μας διανεμήθηκε μία ακόμη τροπολογία, που αφορά στην παραχώρηση από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας έκτασης στο Δήμο Γλυφάδας, προκειμένου να αντιμετωπισθεί ένα υπαρκτό –το δέχομαι- ζήτημα, το θέμα της δημιουργίας κοιμητηρίου.
Πότε όμως, κύριε Υπουργέ, περιμένατε ότι εμείς θα μπορούσαμε να τη μελετήσουμε και να εκφραστούμε πάνω σε αυτήν την τροπολογία, την οποία και κάνατε δεκτή, όπως έμαθα, προηγουμένως, κατά τη διάρκεια της τοποθέτησης του κ. Κακλαμάνη; Δεν ξέρω τι πιστεύετε και τι εντύπωση θεωρείτε ότι δίνουμε στον κόσμο που μας παρακολουθεί. Πραγματικά, επ' αυτού θα ήθελα την άποψή σας.
Επίσης, θα ήθελα την άποψή σας αναφορικά με βουλευτικές τροπολογίες που έχουν κατατεθεί και για τις οποίες ακόμη δεν έχετε εκφραστεί εάν τις κάνετε δεκτές ή όχι, οι οποίες είναι απαράδεκτες, αφού πρόκειται για κλείσιμο ματιού σε εκλογικά ακροατήρια.
Πάω τώρα στο σώμα του κειμένου, σε ό,τι έχει απομείνει τέλος πάντων απ' αυτό, γιατί ουσιαστικά ήταν μία πρόφαση αυτό, προκειμένου να έρθει αυτή η εκατοντάδα των τροπολογιών.
Θα ξεκινήσω με κάτι εξαιρετικά αντιδημοφιλές, ειδικά στην εποχή που διανύουμε. Ναι, το μνημόνιο περιείχε και θετικές δεσμεύσεις, μία εκ των οποίων ήταν η υποχρέωση της Ελλάδας να δημιουργηθεί Δασικό Κτηματολόγιο. Και ήταν μία υποχρέωση που προβλεπόταν να ολοκληρωθεί μέχρι το 2020. Γνωρίζετε καλύτερα από εμένα το πόσο χρήσιμο περιβαλλοντικό αλλά και αναπτυξιακό εργαλείο είναι η δημιουργία των δασικών χαρτών. Όμως, ο ρυθμός με τον οποίον εκτελείται αυτό το έργο είναι τόσο αργός, που δεν μας δίνει κανένα εχέγγυο, αντιθέτως μας απελπίζει για την ολοκλήρωση αυτού του έργου.
Αποσύρατε το άρθρο 12 και κάνατε πολύ καλά. Δεν καταλαβαίνω, όμως, γιατί το κάνατε τώρα και δεν το κάνατε κατά τη διάρκεια της συζήτησης στις Επιτροπές, όταν με κάθε τρόπο η Ειδική Αγορήτριά μας σας έλεγε να αποσύρετε αυτό το άρθρο, το οποίο, εκτός από αντισυνταγματικό -ακόμη και αν περνούσε από αυτή την Αίθουσα, επρόκειτο να καταπέσει στο δικαστήριο, διότι ήταν προδήλως αντισυνταγματικό-, ερχόταν και να νομιμοποιήσει την αυθαιρεσία και την παρανομία.
Βεβαίως, συζητούμε σήμερα ένα νομοσχέδιο που αφορά τη δασική νομοθεσία και που έρχεται ελάχιστους μήνες μετά από την ψήφιση ανάλογου νομοθετήματος.
Ειδικά στην παράγραφο 3 το Υπουργείο σας ερχόταν και πρόσθετε στη διεθνή βιβλιογραφία μια διεθνή πρωτοτυπία και πατέντα, την έννοια του μη εφικτού της αναδάσωσης, πράγμα που το γνωρίζετε ότι έρχεται σε αντίθεση με οποιονδήποτε ανάλογο ορισμό υπάρχει στη σχετική επιστημονική βιβλιογραφία. Και ως όρος ετίθετο η πενταετία, ενώ θα έπρεπε να γνωρίζετε πάρα πολύ καλά ότι υπάρχουν περιπτώσεις, όπως είναι για παράδειγμα τα ελατοδάση, τα οποία δεν μπορεί να τα καλύπτει αυτή η πενταετία. Εσείς όμως μας το παρουσιάζατε ως μια ορθή πρόνοια και έναν ορθολογικό ορισμό.
Παράγραφος 4, που δεν την αποσύρατε: Εδώ, λοιπόν, παρόλο που αναγνωρίζουμε ότι πραγματικά μπορούν να υπάρχουν περιπτώσεις που θα πρέπει να διευθετηθούν και όταν ειδικά αυτό έρχεται να συσχετιστεί με την οικοδόμηση κατοικιών έως 100 τ.μ., έχουμε πάλι το φαινόμενο ότι μπορεί να έρθουμε και να νομιμοποιήσουμε αμαρτίες του παρελθόντος. Για αυτό σας ζητάμε να μπει ως όριο το 1994 και όχι το 2007, όπως εσείς έχετε προκρίνει.
Άρθρα 8 και 9, που επίσης, τα αποσύρατε και πάρα πολύ καλά κάνατε: Έρχομαι εδώ να σχολιάσω το εξής: Σε όλο τον κόσμο έχουμε μια τάση της πολιτικής να υπάρχει αποκέντρωση, δηλαδή από την κεντρική διοίκηση να περνάμε αρμοδιότητες στην περιφέρεια και στους δήμους. Εδώ η πολιτική –και δεν είναι η πρώτη φορά που το κάνει η Κυβέρνησή σας αυτό- είναι ακριβώς η αντίθετη και δεν μπορούμε να καταλάβουμε τη λογική. Δεν λάβατε υπόψη σας ούτε τη γνωμοδότηση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Αθηναίων ούτε τις αντιρρήσεις του ίδιου του δημάρχου.
Λόφος του Στρέφη και Εξάρχεια: Πραγματικά μάλλον σκοπεύετε να ερημώσετε αυτές τις περιοχές, όταν τις χαρακτηρίζετε ως περιοχές αμιγούς κατοικίας, ενώ ακολουθείτε την εντελώς αντίθετη πολιτική όσον αφορά στην Πλάκα και αναρωτιέμαι με ποιον τρόπο έχετε σκοπό να προστατεύσετε την ιδιαίτερη αξία της.
Θέλω, λοιπόν, στο ένα λεπτό που μου μένει να ασχοληθώ μόνο με δύο τροπολογίες: τη βουλευτική τροπολογία 2147/305 αναφορικά με το εφάπαξ βοήθημα για τους εθελοντές μακράς θητείας, που είναι μια τροπολογία την οποία έχω καταθέσει και εγώ εκ μέρους της Δημοκρατικής Αριστεράς και την οποία σας ζητώ να την κάνετε δεκτή, γιατί πρόκειται για ένα λάθος που έχει γίνει σε προηγούμενο νομοθέτημα και που έρχεται σε αντίθεση με την αρχή της ίσης μεταχείρισης των πολιτών.
Και μάλιστα σε ερώτηση που είχα κάνει σχετικά με αυτό το ζήτημα και με την οποία ζητούσα από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας να διορθώσει αυτή τη νομική κακοτεχνία, πήρα την εξής καταπληκτική απάντηση: Ενώ ο Υφυπουργός Εθνικής Άμυνας, ο κ. Λαμπρόπουλος –και προς τιμή του- με παρέπεμπε στην απάντηση του Υπουργείου Οικονομικών, αναγνωρίζοντας το προφανές, ότι είναι ζήτημα του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, το Υπουργείο Οικονομικών με παρέπεμπε πίσω στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας. Αυτές είναι οι εξαιρετικές απαντήσεις που παίρνουμε στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου.
Μισό λεπτό μόνο θέλω, προκειμένου να σχολιάσω μια τροπολογία που ήδη έχουμε πει ότι θα την κάνουμε δεκτή, του Υπουργείου Εξωτερικών, και που αφορά στη σύσταση επιτροπής, προκειμένου να δοθούν σε ιδιώτες οι θεωρήσεις αδειών εισόδου σε τρίτες χώρες. Και αφορά φυσικά σε χώρες με πολύ μεγάλο πληθυσμό, όπως είναι η Ρωσία ή η Κίνα, όπου δεν μπορεί το Υπουργείο Εξωτερικών και τα προξενεία να ανταπεξέλθουν στον όγκο της δουλειάς.
Ναι, είμαστε θετικοί. Ζητώ όμως από το Υπουργείο Εξωτερικών να λάβει πολύ σοβαρά υπόψη του το εξής: Το αντάλλαγμα που θα παίρνουν αυτοί οι ιδιώτες θα πρέπει να είναι σε άμεση συνάρτηση με την οικονομική κατάσταση που επικρατεί σε αυτές τις χώρες. Διαφορετικά η κακή εντύπωση που θα δημιουργηθεί, δεν θα βαρύνει τους ιδιώτες, αλλά την Ελληνική Δημοκρατία.

 

vlcsnap-2014-12-22-15h20m45s68

Copyright © 2012. www.mariayannakaki.gr | Όλα τα νέα σήμερα newspolis.gr | Designed by Shape5.com

Η επίσημη ιστοσελίδα της Μαρίας Γιαννακάκη | υποψηφιοι, Αττική, περιφέρεια, Παρέμβαση, για την Αττική, Β' Πειραιά, Κορυδαλλός, Κερατσίνι, Νίκαια, Δραπετσώνα, Αγ. Ιωάννης, Ρέντης, Πέραμα, Πειραιάς, Ανθρώπινα, δικαιώματα, LGBT, ισότητα, Εξωτερική, πολιτική, Εθνική Άμυνα, Τουρκία, Κύπρος, Κυπριακό, Ευρωπαϊκή, Ένωση, ομοφυλόφιλοι, Ρομά