Πειραιάς

Προβλήματα στα μεταμεσονύχτια δρομολόγια των αστικών συγκοινωνιών στην Αττική και τα δρομολόγια στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά

Ερώτηση
Προς τον κ. Υπουργό Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων


Θέμα: «Σχετικά με τα μεσονύχτια δρομολόγια των αστικών συγκοινωνιών στην Αττική και τα δρομολόγια στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά»


Τα αστικά μέσα συγκοινωνίας αποτελούν κρίσιμο κομμάτι στην εύρυθμη λειτουργία του άστεως και επομένως οι υπηρεσίες που προσφέρουν οφείλουν να ρυθμίζονται βάσει των κοινωνικών αναγκών. Ωστόσο, στην περίπτωση των αστικών συγκοινωνιών Αττικής και συγκεκριμένα στα μεταμεσονύχτια δρομολόγια αλλά και στα δρομολόγια στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά οι προσφερόμενες υπηρεσίες δεν ανταποκρίνονται στις ανάγκες των πολιτών.
Σε ό,τι αφορά στα μεταμεσονύχτια δρομολόγια, η μεταμεσονύχτια παράταση της λειτουργίας, Παρασκευής και Σαββάτου, των σταθερών αστικών συγκοινωνιών έχει επικροτηθεί από τους πολίτες και ειδικά από τη νεολαία αλλά και τους εργαζόμενους. Η πρωτοβουλία αυτή συνεισφέρει θετικά στο οικολογικό ισοζύγιο αφού μειώνει την κίνηση των ΙΧ και ΤΑΧΙ, καθώς επίσης δημιουργεί θέσεις εργασίας στον ΟΑΣΑ. Τα μεταμεσονύχτια δρομολόγια αφορούν κυρίως στα μέσα που ανήκουν στην «Σταθερές Συγκοινωνίες Α.Ε.» (ΣΤΑΣΥ) αλλά όχι στην «Οδικές Συγκοινωνίες Α.Ε.» (ΟΣΥ).
Συγκεκριμένα το ΜΕΤΡΟ λειτουργεί μέχρι τις 2.00 πμ., ο ΗΣΑΠ μέχρι τις 1.00 πμ. όπως και τις καθημερινές, το δε ΤΡΑΜ μέχρι τις 2.30 πμ.. Τα αστικά λεωφορεία και τρόλεϊ πλην ελαχίστων δρομολογίων δεν παρατείνουν την λειτουργία τους με αποτέλεσμα τα οφέλη από την παράταση της λειτουργίας να περιορίζονται. Τις υπόλοιπες μέρες τα περισσότερα μέσα σταματούν τα μεσάνυχτα, πλην του ηλεκτρικού και του ΤΡΑΜ που λειτουργούν μέχρι τις 1.00 πμ. όπως και κάποιων μεμονωμένων γραμμών λεωφορείων και τρόλεϊ. Δεν υπάρχει δηλαδή ένα ολοκληρωμένο μεταμεσονύχτιο δίκτυο αστικών συγκοινωνιών που να καλύπτει όλο το λεκανοπέδιο.
Στις συγκοινωνίες της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά παρατηρούνται ελλείψεις στον σχεδιασμό των δρομολογίων. Σχετικά με την σύνδεση της περιοχής με το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος η αντίστοιχη λεωφορειακή γραμμή ξεκινά μόνο από τον Δήμο Πειραιά με αποτέλεσμα οι υπόλοιποι δήμοι της περιοχής (Δραπετσώνα-Κερατσίνι, Νίκαια-Ρέντη, Κορυδαλλός, Πέραμα) να μην έχουν απευθείας σύνδεση με το αεροδρόμιο.
Ορισμένα δρομολόγια λεωφορειακών γραμμών που συνδέουν κάποιες περιοχές της Β΄ Πειραιά, όπως η Άνω Νεάπολη και το Άνω Πέραμα, έχουν αραιές συγκοινωνίες είτε προς την Αθήνα είτε προς τον Πειραιά.
Επιπλέον τα δρομολόγια του προαστιακού σιδηρόδρομου είναι πολύ αραιά, ανά μία ώρα, με το τελευταίο δρομολόγιο να είναι στις 10.30 μμ., με αποτέλεσμα να μην μπορούν να εξυπηρετηθούν οι πολίτες της ευρύτερης περιοχής με αποτέλεσμα να ακυρώνεται η χρησιμότητα του μέσου.
Παρατηρείται δε κάποια διαφορά στη συχνότητα των δρομολογίων του μετρό στην γραμμή Ανθούπολη-Ελληνικό. Συγκεκριμένα, οι συρμοί τερματίζουν συχνότερα στον σταθμό Αγίου Δημητρίου και αργότερα στον τερματικό σταθμό του Ελληνικού, με αποτέλεσμα να εξυπηρετούνται δυσκολότερα οι πολίτες του Νότιου λεκανοπεδίου.
Τέλος αναφέρεται ότι οι εργασίες επέκτασης του ΤΡΑΜ προς Πειραιά δεν έχουν ακόμη ξεκινήσει.
Βάσει των ανωτέρω,
Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός
1. Τι προτίθεται να κάνει το Υπουργείο για το ζήτημα του
ολοκληρωμένου σχεδιασμού μεταμεσονύχτιας συγκοινωνίας; Προτίθεται να δώσει, σε πρώτη φάση, παράταση λειτουργίας στα δρομολόγια της ΟΣΥ όπως ισχύει για την ΣΤΑΣΥ;
2. Υπάρχει πρόβλεψη για συχνότερα λεωφορειακά δρομολόγια σε περιοχές της Β΄ Πειραιά που βρίσκονται σε απομακρυσμένα σημεία από κεντρικές οδούς;
3. Τι προτίθεται να πράξει σχετικά με την απευθείας σύνδεση των δήμων της Β΄ Πειραιά με το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος;
4. Τι προτίθεται να πράξει σχετικά με την συχνότητα των δρομολογίων των συρμών του ΜΕΤΡΟ στη γραμμή Ανθούπολη-Ελληνικό;
5. Πότε προβλέπεται να ξεκινήσουν οι εργασίες κατασκευής επέκτασης
του ΤΡΑΜ στον Πειραιά;


Οι ερωτώσες Βουλευτές
Μαρία Γιαννακάκη

Ασημίνα Ξηροτύρη-Αικατερινάρη

 

Απάντηση Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων

Ερώτηση για την εγκατάσταση πλωτής δεξαμενής στη Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης Περάματος

ΕΡΩΤΗΣΗ ΠΡΟΣ ΤOΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ

Θέμα: Εγκατάσταση πλωτής δεξαμενής στη ΝΕΖ Περάματος

Από τον Φεβρουάριο του 2010 ο Πρόεδρος της Ο.Λ.Π. Α.Ε. εξήγγειλε την αγορά και εγκατάσταση μιας Πλωτής Δεξαμενής τύπου PANAMAX στην Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος (ΝΕΖ), προς εξυπηρέτηση των ναυπηγοεπισκευαστικών επιχειρήσεων της ευρύτερης περιοχής Πειραιά.
Η εγκατάσταση της εν λόγω δεξαμενής αποτελεί πάγιο αίτημα των Επιμελητηρίων Πειραιά και ιδίως των εργοδοτικών Ενώσεων στον κλάδο της ναυπήγησης – επισκευής και μετασκευής πλοίων. Μάλιστα, η Ομοσπονδία Εργοδοτικών Ενώσεων Ναυπήγησης – Επισκευής και Μετασκευής Πλοίων Πειραιά ζητά η κατασκευή μιας δεξαμενής τύπου LARGE PANAMAX να γίνει στον Πειραιά από τις τοπικές επιχειρήσεις.
Δυστυχώς η σημαντική αυτή απόφαση της Ο.Λ.Π. Α.Ε. έχει μείνει ανεκπλήρωτη χωρίς καμιά ουσιαστική προσπάθεια υλοποίησής της, μολονότι έχουν παρέλθει τρία (3) έτη από την αρχική εξαγγελία προμηθείας της.
Ο οικονομικός αιμοδότης του Πειραιά είναι η ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία και οι υπηρεσίες στα πλοία, συντηρούν δεκάδες χιλιάδες οικογένειες και επιχειρήσεις. Με την οικονομική κρίση και κλειστές τις δεξαμενές των ναυπηγείων ΕΝΑΕ ΑΕ (Σκαραμαγκάς) και Ελευσίνας κανένα πλοίο δεν προσεγγίζει τον Πειραιά προς επισκευή ή μετασκευή εδώ και δύο (2) χρόνια και η ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία κινδυνεύει πλέον να αφανιστεί ολοσχερώς, ενώ εκατοντάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας βάζουν λουκέτο και η ανεργία στον Πειραιά αυξάνεται ραγδαία.
Επειδή η κατασκευή της Πλωτής Δεξαμενής και η εγκατάσταση της στο Πέραμα, θα δώσει άμεσα εργασία σε εκατοντάδες επιχειρήσεις και σε χιλιάδες ανέργους, ανάσα ζωής στις εμπορικές επιχειρήσεις και γενικότερα στην πόλη του Πειραιά προς όφελος της Ν.Ε.Ζ. και της εθνικής οικονομίας της χώρας γενικότερα.

Ερωτάται ο κ Υπουργός:

1.Γιατί η Ο.Λ.Π. Α.Ε. δεν έχει προβεί μέχρι σήμερα στην υλοποίηση της αναγγελθείσης ανακοίνωσής της προμηθείας ή/και κατασκευής της πλωτής δεξαμενής τύπου Large Panamax;
2.Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί το Υπουργείο Ναυτιλίας για την προμήθεια ή/και την κατασκευή της πλωτής δεξαμενής τύπου Large Panamax και ποιο χρονικό διάστημα υλοποίησης που θέτει;

 

Οι ερωτώσες Βουλευτές
Μαρία Ρεπούση
Μαρία Γιαννακάκη
Ασημίνα Ξηροτύρη

 

Απάντηση Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου

Ερώτηση για το Ανταποδοτικό Τέλος υπέρ του Δήμου Περάματος στο κόμιστρο του Πορθμείου

Για τον Υπουργό Ναυτιλίας & Αιγαίου

 

Ο Δήμος Περάματος διαθέτει έναν και μοναδικό οδικό άξονα με τον οποίον συνδέεται με το υπόλοιπο Λεκανοπέδιο και διασχίζει τον οικιστικό ιστό της πόλης.

 

Αποτελεί δε, τον κύριο άξονα που εξυπηρετεί στις μετακινήσεις από και προς τη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη, τις εταιρείες αποθήκευσης καυσίμων και τη λειτουργία του εμπορικού λιμένος, ενώ ο ίδιος οδικός άξονας εξυπηρετεί την διερχόμενη κίνηση προς τη Σαλαμίνα, μέσω του Πορθμείου Περάματος- Σαλαμίνος.

 

Υπολογίζεται ότι η γραμμή Περάματος- Σαλαμίνας είναι η μεγαλύτερη σε αριθμό μετακινουμένων οχημάτων και επιβατών στη χώρα και η δεύτερη στην Ευρώπη εξαιτίας των καθημερινών εκατοντάδων μετακινήσεων μόνιμων κατοίκων, που αυξάνονται διαρκώς, επισκεπτών και των υπηρετούντων στο Πολεμικό Ναυτικό.

 

Όλα τα παραπάνω δημιουργούν ένα τεράστιο κυκλοφοριακό φόρτο για την πόλη με συνέπειες στην ομαλή λειτουργία της, στην παρεμπόδιση της τοπικής κυκλοφορίας και στάθμευσης καθώς και στο περιβάλλον, αφού ο θόρυβος και η ρύπανση ξεπερνούν τα επιτρεπτά όρια για μια οικιστική περιοχή. Παρά τη μεγάλη περιβαλλοντική επιβάρυνση για την πόλη ο Δήμος Περάματος δεν εισπράττει κανένα αντισταθμιστικό τέλος σε αντίθεση με άλλους Δήμους που διαθέτουν Λιμενικό Ταμείο.

 

Παράλληλα, ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιά, αν και εισπράττει από το σχετικό εισιτήριο, δεν αποδίδει κανένα αντισταθμιστικό τέλος στον Δήμο από το 1999, οπότε και μετατράπηκε σε Ανώνυμη Εταιρεία. Με το Π.Δ 5 ΦΕΚ 4, τεύχος Α, 12-1-2003 «Μετάταξη των Γ- Στ- Ζ Λιμενικών Τμημάτων του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά σε Λιμεναρχεία, καθορισμός της τοπικής και καθ΄ ύλην αρμοδιότητας αυτών και επανακαθορισμός των ορίων της τοπικής αρμοδιότητας του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά» προβλεπόταν η ίδρυση Λιμεναρχείου Περάματος, εντούτοις όμως δεν εφαρμόστηκε με αποτέλεσμα ο Δήμος να μην εισπράττει, ελλείψει Λιμενικού Ταμείου, οιοδήποτε αντισταθμιστικό τέλος μέσω του κομίστρου.

 

Βάσει των ανωτέρω, Ερωτάται ο κ. Υπουργός

 

1.Θα προχωρήσετε στην εφαρμογή του παραπάνω Προεδρικού Διατάγματος στο μέρος που αφορά στην ίδρυση Λιμεναρχείου Περάματος και στη συνέχεια στην ίδρυση Λιμενικού Ταμείου;

 

2.Ποιες άλλες ενέργειες προτίθεστε να κάνετε στο εξής, προκειμένου να αποκατασταθεί η αδικία σε βάρος του Δήμου Περάματος που υφίσταται μεγάλη κυκλοφοριακή και περιβαλλοντική επιβάρυνση από τη λειτουργία του Πορθμείου με συνέπεια τη συνεχιζόμενη υποβάθμιση του; 

 

Απάντηση Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου

Ερώτηση σχετικά με τη λειτουργία του Κέντρου Υγείας Σαλαμίνας

Για τον Υπουργό Υγείας

 

Το Κέντρο Υγείας Σαλαμίνας (ΚΥΣ), ενώ αποτελεί ουσιαστικά τον μοναδικό υγειονομικό σταθμό του νησιού, η λειτουργία του συνεχώς υποβαθμίζεται, αφού παρατηρούνται ελλείψεις τόσο σε ιατρικό προσωπικό, όσο και σε υγειονομικό υλικό.

 

Επίσης, σε πολλούς τομείς υπάρχει κενό θέσεων λόγω αποχώρησης ιατρών, ένεκα συνταξιοδότησης, χωρίς να έχει υπάρξει πρόνοια για αντικατάστασή τους, με αποτέλεσμα την μη κάλυψη των αναγκών των ευπαθών ομάδων του νησιού καθώς και την μη αξιοποιήση σύγχρονου εξοπλισμού.

 

Ενδεικτικά, το Ακτινοδιαγνωστικό τμήμα, μετά την συνταξιοδότηση Ακτινολόγου ιατρού, λειτουργεί υπό την ευθύνη Τεχνολόγων-Ακτινολόγων ελλείψει αντικαταστάτη του πρώτου, ενώ αντίστοιχες είναι οι συνθήκες και στο Μικροβιολογικό εργαστήριο, το οποίο λειτουργεί υπό την ευθύνη των παρασκευαστριών του τμήματος, οι οποίες, όμως, δεν έχουν την δυνατότητα να εκδώσουν αποτελέσματα, χωρίς έλεγχο Μικροβιολόγου ιατρού.

 

Επιπροσθέτως, μηχάνημα υπερήχων, τελευταίας γενιάς, παραμένει αναξιοποίητο, αφού δεν υπάρχει αρμόδιος ιατρός για να το χρησιμοποιήσει, ενώ σε άλλες περιπτώσεις παρατηρούνται αποσπάσεις ιατρών σε άλλα Κέντρα, αφού η παρουσία τους δεν κρίθηκε απαραίτητη ελλείψει μηχανολογικού εξοπλισμού. Παράλληλα, το Κέντρο αντιμετωπίζει αντικειμενικές δυσκολίες ελλείψει υγειονομικού υλικού, το οποίο καλείται να καλύψει με πόρους των εργαζομένων του, ενώ η διαμεσολάβηση του Γ.Ν. Νίκαιας στην καταβολή των χρηματικών πόρων προς το ΚΥΣ, δεν βελτιστοποιεί την διαδικασία χρηματοδότησης του Κέντρου. Αποτέλεσμα των προαναφερθεισών συνθηκών είναι η αναγκαστική μετάβαση των κατοίκων του νησιού στο Γ.Ν.Νίκαιας για την κάλυψη των βασικών αναγκών τους. Κατόπιν των ανωτέρω,

 

Ερωτάται ο κ. Υπουργός

 

1.Προτίθεται να προβεί στις απαραίτητες ενέργειες για την κάλυψη των κενών θέσεων του Κέντρου;

 

2.Προτίθεται να προβεί στην σύσταση Οικονομικής Υπηρεσίας εντός του ΚΥΣ, δεδομένων των ήδη υπαρχουσών υποδομών στην Διοικητική Υπηρεσία;

 

Απάντηση Υπουργείου Υγείας 

Ερώτηση βουλευτών της ΔΗΜΑΡ για το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Προς τον Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων, Πολιτισμού & Αθλητισμού

 

Το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά (ΔΘΠ) είναι Θέατρο και Καλλιτεχνικός Θεσμός, όχι μόνο τοπικής, αλλά εθνικής εμβέλειας με μελλοντική προοπτική μια διεθνή παρουσία. Δεν είναι τυχαίο ότι το ΔΘΠ έχει χαρακτηριστεί ως το «σημαντικότερο θεατρικό αρχιτεκτόνημα της νεότερης Ελλάδας». Το έργο, για το οποίο σημειωτέον, δαπανήθηκαν περισσότερα χρήματα από το αρχικά προβλεπόμενο ποσό, έχει περαιωθεί.

 

Ο Δήμος Πειραιά, ωστόσο, δεν το έχει επισήμως παραλάβει απαιτώντας τη διασφάλιση της χρηματοδότησης του και τον προσδιορισμό του τρόπου λειτουργίας του. Το ύψος της χρηματοδότησης που θεωρείται ότι απαιτείται από τον Δήμαρχο Πειραιά, ώστε το ΔΘΠ να είναι λειτουργικό, ανέρχεται στο 1 εκατ. Ευρώ.

 

Πρόσφατα σε δηλώσεις του για το ΔΘΠ σε γνωστή εφημερίδα ο Υπουργός Παιδείας & Θρησκευμάτων, Πολιτισμού & Αθλητισμού δήλωσε ότι «είναι γνωστό πως η τρόικα απαγορεύει δημιουργία νέων οργανισμών» αποκλείοντας με αυτόν τον τρόπο τη δυνατότητα να ιδρυθεί φορέας λειτουργίας του ΔΘΠ, ενώ διαμηνύει πως αδυνατεί να το χρηματοδοτήσει με το απαιτούμενο ποσό λόγω μείωσης 60% των λειτουργικών εξόδων των φορέων. Επειδή η επαναλειτουργία του Θεάτρου είναι πολύ σημαντική υπόθεση και για τον πολιτισμό και την πόλη του Πειραιά,

 

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

 

1.Ποιος ο σχεδιασμός και οι προτάσεις του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων, Πολιτισμού & Αθλητισμού για το ύψος της χρηματοδότησης, την οργάνωση και λειτουργία του ΔΘΠ;

 

2.Ποιο το χρονοδιάγραμμα παράδοσης του στον Δήμο Πειραιά;

 

Οι ερωτώντες βουλευτές

Μαρία Ρεπούση

Γιώργος Κυρίτσης

Μαρία Γιαννακάκη  

 

Απάντηση Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού

Copyright © 2012. www.mariayannakaki.gr | Όλα τα νέα σήμερα newspolis.gr | Designed by Shape5.com

Η επίσημη ιστοσελίδα της Μαρίας Γιαννακάκη | υποψηφιοι, Αττική, περιφέρεια, Παρέμβαση, για την Αττική, Β' Πειραιά, Κορυδαλλός, Κερατσίνι, Νίκαια, Δραπετσώνα, Αγ. Ιωάννης, Ρέντης, Πέραμα, Πειραιάς, Ανθρώπινα, δικαιώματα, LGBT, ισότητα, Εξωτερική, πολιτική, Εθνική Άμυνα, Τουρκία, Κύπρος, Κυπριακό, Ευρωπαϊκή, Ένωση, ομοφυλόφιλοι, Ρομά