Ας ξεκινήσουμε με ένα ερώτημα: πώς η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, η κυβέρνηση που επαιρόταν για το «έπος του Έβρου», το 2020, αυτή την μισάνθρωπη ντροπή, έφερε προς ψήφιση την...
Η εκρηκτική κατάσταση στη Μέση Ανατολή ρίχνει βαριά την σκιά της στην επικείμενη επίσκεψη εργασίας του προέδρου της Τουρκικής Δημοκρατίας, Ταγίπ Ερντογάν, στην Αθήνα , στις 7 Δεκεμβρίου, προκειμένου να...
Πέραν των πρωτοφανών πυρκαγιών του φετινού καλοκαιριού και της ασύλληπτης οικολογικής καταστροφής, γίναμε μάρτυρες μίας θηριωδίας στον Έβρο, στην οποία οφείλουμε να αντιδράσουμε και να μην τη συνηθίσουμε ως μία...
Ελάχιστα εικοσιτετράωρα μετά από την είσοδο στη Βουλή των πολιτικών επιγόνων της Χρυσής Αυγής, των οποίων το κομματικό γραφείο βρίσκεται στις φυλακές του Δομοκού και ο επικεφαλής του έσπευσε να...
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης συνεπαρμένος από αλαζονεία εξαιτίας των αποτελεσμάτων της 21ης Μαΐου, δεν μπορεί να ανεχθεί ότι οι πολίτες της Ροδόπης, τόσο οι μειονοτικοί όσο και οι πλειονοτικοί, επικρότησαν το...
Επίθεση στη Νέα Δημοκρατία και προσωπικά στον Κυριάκο Μητσοτάκη, έκανε η υποψήφια βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ στην Β’ Πειραιά, Μαρία Γιαννακάκη, με αφορμή τον θόρυβο από τις δηλώσεις του Νίκου Φίλη περί τουρκικής...
Ο β’ γύρος των Προεδρικών εκλογών στην Τουρκία μονοπώλησε τα πρωτοσέλιδα του τ/κυπριακού Τύπου. Αξίζει να σημειωθεί ότι στα Κατεχόμενα, όπως και στον α’ γύρο, νικητής ήταν ο Κεμάλ Κιλιτσντάρογλου...
Στα ύψη παραμένει ο προεκλογικός «πυρετός» στην Τουρκία ενόψει του δεύτερου γύρου των πιο πολωτικών, ίσως, προεδρικών εκλογών στην ιστορία της χώρας. Ταγίπ Ερντογάν και Κεμάλ Κιλιτσντάρογλου εντείνουν την προεκλογική...
Σε δύο μέρες η χώρα πηγαίνει σε εκλογές, ταλαιπωρημένη, ακραία υποβαθμισμένη κοινωνικά, και κυρίως ανασφαλής. Τα πεπραγμένα της κυβέρνησης Μητσοτάκη δεν αφήνουν περιθώρια ούτε για ερμηνείες, ούτε για θέσεις βάσει...
Ερώτηση
Προς τον κ. Υπουργό Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων
Θέμα: «Σχετικά με τα μεσονύχτια δρομολόγια των αστικών συγκοινωνιών στην Αττική και τα δρομολόγια στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά»
Τα αστικά μέσα συγκοινωνίας αποτελούν κρίσιμο κομμάτι στην εύρυθμη λειτουργία του άστεως και επομένως οι υπηρεσίες που προσφέρουν οφείλουν να ρυθμίζονται βάσει των κοινωνικών αναγκών. Ωστόσο, στην περίπτωση των αστικών συγκοινωνιών Αττικής και συγκεκριμένα στα μεταμεσονύχτια δρομολόγια αλλά και στα δρομολόγια στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά οι προσφερόμενες υπηρεσίες δεν ανταποκρίνονται στις ανάγκες των πολιτών.
Σε ό,τι αφορά στα μεταμεσονύχτια δρομολόγια, η μεταμεσονύχτια παράταση της λειτουργίας, Παρασκευής και Σαββάτου, των σταθερών αστικών συγκοινωνιών έχει επικροτηθεί από τους πολίτες και ειδικά από τη νεολαία αλλά και τους εργαζόμενους. Η πρωτοβουλία αυτή συνεισφέρει θετικά στο οικολογικό ισοζύγιο αφού μειώνει την κίνηση των ΙΧ και ΤΑΧΙ, καθώς επίσης δημιουργεί θέσεις εργασίας στον ΟΑΣΑ. Τα μεταμεσονύχτια δρομολόγια αφορούν κυρίως στα μέσα που ανήκουν στην «Σταθερές Συγκοινωνίες Α.Ε.» (ΣΤΑΣΥ) αλλά όχι στην «Οδικές Συγκοινωνίες Α.Ε.» (ΟΣΥ).
Συγκεκριμένα το ΜΕΤΡΟ λειτουργεί μέχρι τις 2.00 πμ., ο ΗΣΑΠ μέχρι τις 1.00 πμ. όπως και τις καθημερινές, το δε ΤΡΑΜ μέχρι τις 2.30 πμ.. Τα αστικά λεωφορεία και τρόλεϊ πλην ελαχίστων δρομολογίων δεν παρατείνουν την λειτουργία τους με αποτέλεσμα τα οφέλη από την παράταση της λειτουργίας να περιορίζονται. Τις υπόλοιπες μέρες τα περισσότερα μέσα σταματούν τα μεσάνυχτα, πλην του ηλεκτρικού και του ΤΡΑΜ που λειτουργούν μέχρι τις 1.00 πμ. όπως και κάποιων μεμονωμένων γραμμών λεωφορείων και τρόλεϊ. Δεν υπάρχει δηλαδή ένα ολοκληρωμένο μεταμεσονύχτιο δίκτυο αστικών συγκοινωνιών που να καλύπτει όλο το λεκανοπέδιο.
Στις συγκοινωνίες της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά παρατηρούνται ελλείψεις στον σχεδιασμό των δρομολογίων. Σχετικά με την σύνδεση της περιοχής με το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος η αντίστοιχη λεωφορειακή γραμμή ξεκινά μόνο από τον Δήμο Πειραιά με αποτέλεσμα οι υπόλοιποι δήμοι της περιοχής (Δραπετσώνα-Κερατσίνι, Νίκαια-Ρέντη, Κορυδαλλός, Πέραμα) να μην έχουν απευθείας σύνδεση με το αεροδρόμιο.
Ορισμένα δρομολόγια λεωφορειακών γραμμών που συνδέουν κάποιες περιοχές της Β΄ Πειραιά, όπως η Άνω Νεάπολη και το Άνω Πέραμα, έχουν αραιές συγκοινωνίες είτε προς την Αθήνα είτε προς τον Πειραιά.
Επιπλέον τα δρομολόγια του προαστιακού σιδηρόδρομου είναι πολύ αραιά, ανά μία ώρα, με το τελευταίο δρομολόγιο να είναι στις 10.30 μμ., με αποτέλεσμα να μην μπορούν να εξυπηρετηθούν οι πολίτες της ευρύτερης περιοχής με αποτέλεσμα να ακυρώνεται η χρησιμότητα του μέσου.
Παρατηρείται δε κάποια διαφορά στη συχνότητα των δρομολογίων του μετρό στην γραμμή Ανθούπολη-Ελληνικό. Συγκεκριμένα, οι συρμοί τερματίζουν συχνότερα στον σταθμό Αγίου Δημητρίου και αργότερα στον τερματικό σταθμό του Ελληνικού, με αποτέλεσμα να εξυπηρετούνται δυσκολότερα οι πολίτες του Νότιου λεκανοπεδίου.
Τέλος αναφέρεται ότι οι εργασίες επέκτασης του ΤΡΑΜ προς Πειραιά δεν έχουν ακόμη ξεκινήσει.
Βάσει των ανωτέρω,
Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός
1. Τι προτίθεται να κάνει το Υπουργείο για το ζήτημα του
ολοκληρωμένου σχεδιασμού μεταμεσονύχτιας συγκοινωνίας; Προτίθεται να δώσει, σε πρώτη φάση, παράταση λειτουργίας στα δρομολόγια της ΟΣΥ όπως ισχύει για την ΣΤΑΣΥ;
2. Υπάρχει πρόβλεψη για συχνότερα λεωφορειακά δρομολόγια σε περιοχές της Β΄ Πειραιά που βρίσκονται σε απομακρυσμένα σημεία από κεντρικές οδούς;
3. Τι προτίθεται να πράξει σχετικά με την απευθείας σύνδεση των δήμων της Β΄ Πειραιά με το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος;
4. Τι προτίθεται να πράξει σχετικά με την συχνότητα των δρομολογίων των συρμών του ΜΕΤΡΟ στη γραμμή Ανθούπολη-Ελληνικό;
5. Πότε προβλέπεται να ξεκινήσουν οι εργασίες κατασκευής επέκτασης
του ΤΡΑΜ στον Πειραιά;
Οι ερωτώσες Βουλευτές
Μαρία Γιαννακάκη
Ασημίνα Ξηροτύρη-Αικατερινάρη